Bankar ditt hjärta för landsbygden och Höga Kusten?

Nu söker vi en prestigelös projektassistent som vill arbeta för en levande landsbygd. Leader Höga Kusten är en ideell organisation som brinner för landsbygdsutveckling. Du kommer att få ett varierat och utvecklande jobb. Du får utmana både vänster och höger hjärnhalva och varva struktur och handläggning med kommunikation och kreativt tänkande.

Om tjänsten
Hos Leader Höga Kusten arbetar idag en verksamhetsledare, med ett övergripande ansvar för verksamheten, och en projektledare med kommunikationsansvar. Du kommer att arbeta tätt med oss och ha en central roll i ett litet entreprenöriellt team, där ingen dag är den andra lik.

Som projektassistent kommer du inledningsvis att arbeta med tre ansvarsområden; administration och handläggning av ärenden, kommunikationsuppgifter och med att assistera projektledare/externa Leader-projekt. På sikt tror vi att du kommer att drivna egna större projekt, utvecklingsprocesser och självständigt coacha aktörer om utvecklingsvägar hos Leader Höga Kusten.

Vem är du?
Vi är en liten organisation och lägger stor vikt vid att du passar in i vårt team, både vad gäller personliga egenskaper och kompetens.
Vi tror att du har:
– Administrativ erfarenhet
– Relevant eftergymnasial utbildning
– Erfarenhet av projektarbete
– En känsla för ny teknik, text, form och med en nyfikenhet på sociala medier och film
– Erfarenhet av WordPress är meriterande
– B- körkort, som behövs för att ta sig runt i regionen.
Ett plus är du har drivit egen utveckling inom t.e.x föreningslivet eller egna projekt

Som person tror vi att du är:
– Resultatinriktad
– En nyfiken problemlösare
– Bra på att nätverka
– Van att strukturera och prioritera
– Gillar frihet under eget ansvar och samtidigt får saker gjorda
– Intresserad och har kunskap om samhället och det offentligas roll

Vem är vi?
Vi arbetar med en enda sak, landsbygdsutveckling. Leader Höga Kusten stöttar entreprenöriella företag och föreningar och andra offentliga organisationer genom ekonomiskt stöd och coachning. Vi driver idag också två större egna projekt för att skapa ett bättre entreprenörsklimat på landsbygden och ett för att förstärka den positiva bilden av att bo och verka i Höga Kusten. Idag har Leader 21 st externa projekt som får ekonomiskt stöd för att utveckla landsbygden i våra fyra Höga Kusten kommuner (Härnösand, Kramfors, Sollefteå och Örnsköldsvik).

Övrigt
75% anställning. Provanställning om sex månader. Tjänsten är placerad på vårt Leader-kontor i Kramfors. Men vi arbetar i samtliga Höga Kusten-kommuner varför arbetsplatsen kan variera. Arbetet sker huvudsakligen dagtid, men resor och kvälls-jobb kan förekomma.  Kollektivavtal hos Arbetsgivaralliansen. Tillträde snarast, efter överenskommelse.

Sista ansökan den 17 november.
Vi kallar till intervjuer löpande, så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt.


INTRESSERAD?

Skicka din ansökan i valfri form till info@leaderhogakusten.se. Inkludera även relevant CV.

KONTAKTPERSONER
Jenny Edvinsson, verksamhetsledare. Via mejl, eller 070-647 14 80.
Jonny Lundin, ordförande LAG (styrelsen). Via mejl eller 070-595 51 91