Hållbara affärsmodeller på landsbygden
Genom att ta tillvara på matbutikernas svinn vill projektet ta fram en långsiktig och hållbar affärsmodell för företag på landsbygden. Socialt företagande, cirkulär ekonomi och klimatsmarta lösningar är ledord för projektet.
Om projektet
Genom att ta tillvara på matbutikernas svinn vill projektet ta fram en långsiktig och hållbar affärsmodell för företag på landsbygden. Socialt företagande, cirkulär ekonomi och klimatsmarta lösningar är ledord för projektet.
Projektet syftar till att länka samman olika aktörer inom ideell, offentlig och privat sektor och skapa ett flöde som minskar matsvinnet i Örnsköldsviksområdet och i förlängningen skapa en modell som kan spridas vidare till andra områden i Sverige.
Projektperiod
Projektägare
HBM Affärsutveckling
Projektledare
Simon Miderfjäll
Tel: 070-362 63 49
Epost: simon@chansen.se
Webb och sociala medier
Beviljat leaderstöd
200 000 kr
Egen finansiering:
87 000 kr
Total finansiering
287 000 kr
Ingående EU-medel har beviljats ur: Regionalfonden
